تغذیه به سبک ارگانیک

shima
9 بهمن 1397
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
تغذیه سبک

تغذیه به سبک ارگانیک

تعریف واژه ارکانیک و تاریخچه و مفهوم آن:

ریشه این لغت به زبان انگلیسی میانه بازمی‌گردد. کلمه یونانی (به لاتین: organikos) در دهه ۱۵۱۰ میلادی به معنای عضو یا ابزار بکاررفته است. معنای آن به عنوان “موجوات زنده ارگانیزه” نخستین بار در سال ۱۷۷۸ میلادی ثبت شده‌است. معنای آن به عنوان “بدور از کود و آفت کش شیمیایی در سال ۱۸۳۱ میلادی به ثبت رسیده‌است.

محصولات ارگانیک

محصول ارگانیک به محصولی گفته می‌شود که اولاً منشأ آن کاملاً طبیعی باشد. ثانیاً در فرایند تولید آن از هیچ گونه ماده شیمیایی یا فرآیندی که باعث تغییر در ماهیت طبیعی مواد تشکیل دهنده می‌شود، استفاده نشده باشد. به عنوان مثال یک کرِم مرطوب‌کننده صد در صد ارگانیک، محصولی است که اولاً تمام مواد تشکیل دهنده آن طبیعی باشند، ثانیاً در مراحل تولید محصول از کشت مواد اولیه تا بسته‌بندی نهایی، هیچ نوع ماده شیمیایی به آن اضافه نشده باشد. از جمله کودها و آفت کش‌های شیمیایی، نگهدارنده‌های شیمیایی و غیره.

تغذیه به سبک ارگانیک ؛ هم درمان و هم پیشگیری، بدون نیاز به دکتر و دارو:

جالب است بدانید که ؛ یک محصول کشاورزی ارگانیک، فرآورده ای است که زمین آن حداقل در 10سال گذشته، سم پاشی نشده باشد و در طول پروسه کاشت محصول تا برداشت آن از سموم شیمیایی استفاده نشود . ماده ارگانیک در خاک توسط کرم‌های خاکی شکسته می‌شود. خاکی که به لحاظ ماده ارگانیک قوی باشد، مواد مغذی بیشتری تولید می‌کند.

این روزها نوسان قیمت دلار و سکه باعث آشفتگی اقتصاد شده است و تأثیر آن را به صورت گرانی در تمامی کالاهای مورد نیاز مردم شاهد هستیم، افزایش قیمت و کمبود دارو برای بیماران، بیشتر از هر چیزی دیگر دردناک است. جدای از بحث ارز، رواج شهرنشینی و افزایش رو به رشد نمودار جمعیتی خود موجب ایجاد سبک غلط تغذیه ای و شیوع بیماری هایی از جمله چاقی، سرطان گوارش و افسردگی شده است که این ها در وهله اول به علت تغذیه غلط و استفاده از مواد تراریخته است.

ما به حکم عقل سلیم در این آشفته بازار، هرجور که شده است باید سلامتی تان را حفظ کنیم. سلامتی ای که با وجود سبک زندگی انسان مدرن، همیشه در خطر است. یکی از این خطرهای کمین کرده برای سلامتی شما، سموم موجود در محصولات تراریخته هست که با روش های صنعتی و با کمک کودها و سموم شیمیایی به بار آمده اند. برای در امان ماندن از این خطر هم تنها راه، استفاده از محصولات طبیعی ارگانیک هست. جالب است بدانید که یکی از 6مولفه اصلی شهر هوشمند، محیط هوشمند هست که هدف آن پایداری محیط زیست است. در همین راستا تولید و مصرف محصولات ارگانیک می تواند بر حفظ و بقای محیط زیست تأثیر فراوانی داشته باشد.

چالش دنیای امروز علاوه بر تغذیه غلط ، کم اطلاعی مردم نسبت به محصولات ارگانیک و تأثیرشان بر سلامتشان است و این خود از مشکلات ورود این محصولات به این بازار استد که شهرداری باید با اختصاص بودجه ای برای فرهنگ سازی و تبلیغات مناسب این مشکل را کم رنگ کنند.

و گروه پرتلاش نیکاتیس در این راستا پیش قدم بوده و بیش از پنج سال است که برای تولید محصولاتی کاملاً ارگانیک برای مردم عزیزمان با جان و دل تلاش کرده و می کند و امیدوار است به زودی شاهد نعمت سلامتی بر سر سفره هر ایرانی باشد.

شعار ما:  جهانی عاری از بیماری با سفره ای رنگانگ از محصولات ارگانیک و سالم…..

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.