روغن کنجد، روغن زیبایی!

shima
12 آذر 1397
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
مالش پوست با روغن کنجد

روغن کنجد، روغن زیبایی!

بهتر می دانید که پوست و موی سالم از با ارزش ترین نعمت هر فرد است و عوامل مختلفی در سلامت پوست موثر است.
از اصلی ترین عوامل رعایت نکات تغذیه ای فرد می باشد که در این مقاله، با تاثیر روغن کنجد بر سلامت پوست و مو آشنا می شوید که با آگاهی و به کار بردن آن ها، بسیاری از مشکلات پوست و مو پیشگیری و درمان خواهند شد. جهت بهره مندی از خاصیت روغن می توانید از آن هم به صورت موضعی هم خوراکی استفاده کنید.

روغن کنجد غنی از زینک است. زینک یکی از مهم ترین مواد معدنی برای پوست، مو و ناخن است.
و مثل بسیاری از روغن های دیگر، خاصیت سم زدایی دارد و می تواند سموم روی پوست را در خود حل کرده و پوست را به صورت عمیق تمیز کند.

استفاده از روغن کنجد بعد از اینکه پوست در معرض باد و اشعه UV آفتاب قرار گیرد می تواند در بهبود شرایط آن بسیار موثر باشد. همچنین بعد از استخر برای محافظت از پوست و خصوصا کاهش عوارض کلر آب بر روی پوست، می توانید از روغن کنجد کمک بگیرید. این روغن برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی در پوست نیز مفید می باشد.
در میان مواد طبیعی، گیاهان اندکی وجود دارند که بتوانند مانع تاثیر اشعه ی مضر آفتاب بر پوست شوند. در این میان روغن کنجد این خاصیت شگفت آور را دارد و می تواند کار یک کرم ضدآفتاب موثر را انجام دهد!

ویتامین E و آنتی اکسیدان های موجود در روغن کنجد نمی گذارند آفتاب، رد خود را با لک و چروک های روی پوست صورت و بدن تان حک کند. همین ویژگی، این روغن را تبدیل به روغن جوانی پوست کرده است. مصرف مداوم روغن کنجد به جای کرم دست و صورت، مصداق یک تیر و دو نشان است، چون همزمان با نرمی پوست، مانع پیری زودرس آن نیز می گردد.

جلوگیری از عفونت های باکتریایی پوست، روغن کنجد در درمان التهاب و زخم پوست موثر است. همچنین برای درمان بیماری های خاص پوست مانند جوش، اگزما و پسوریازیس نیز مفید است.

فواید کنجد فقط به پوست ختم نمی شود، بلکه برای مو هم خاصیت دارد.

گفته می شود کنجد با تغذیه ریشه مو با اسیدهای چرب امگا خود، موجب رشد مو می شود. همچنین کنجد به مرطوب سازی پوست سر کمک کرده و جریان خون به سمت فرق سر را در جهت جوان سازی فولیکول های مو بهبود می بخشد و موجب تقویت رشد مو و مانع ریزش آن می‌شود.
ماساژ روغن کنجد به پوست سر هر شب قبل از خواب به درمان شوره سر کمک میکند و برای درمان خشکی مو بسیار مفید است. مقداری از این روغن را به صورت دایره ای بر روی پوست سر و موها ماساژ داده و بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را بشویید.

همچنین روغن کنجد نقش مهمی در رشد ابرو ایفا می کند. به این منظور روغن کنجد را بر روی ابروها ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و سپس با آب سرد بشویید. استفاده از روغن کنجد برای رشد ابروها به صورت روزانه رشد آن ها را سریعتر می کند.

مراقبت از ناخن ها با مصرف روغن کنجد

روغن کنجد در طب سنتی چینی برای سلامتی و زیبایی ناخن ها به کار می رود. و ساده ترین راه برای درمان ناخن های شکننده و دردناک است.
می‌توانید هر شب، مقداری روغن کنجد در ظرفی ریخته و بعد به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه انگشتان خود را در آن بخوابانید. یک دوره استفاده ی مرتب از روغن کنجد برای ناخن های آسیب دیده باعث قوی و تازه شدن ناخن ها می گردد.
همچنین مصرف روزانه روغن کنجد موجب تامین چهارده درصد از نیاز کلسیم بدن شده که مانع از شکنندگی ناخن ها می گردد.

ماساژ

یک روغن سالم برای ماساژ است که کمک می کند تا سردی و خشکی پوست بدن گرفته شود، استخوان ها، عضلات و مفاصل تقویت شوند، همچنین ماساژ با روغن کنجد به آرامش ذهن نیز کمک می کند و باعث آرامش عمیق، خواب راحت و درمان سردرد و درد بدن می شود.

نکته قابل توجه و مهم

دقت داشته باشید! باتوجه به وجود انواع روغن کنجد در بازارهای مختلف که اغلب بدون هیچ نظارتی تولید می شوند،
لازمه گرفتن نتیجه مطلوب از خواص گفته شده، مصرف روغن کنجد ارگانیک میباشد.

روغن کنجد، روغن زیبایی!
نویسنده: رسول احمدی

روغن کنجد ارگانیک نیکاتیس.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.