محصول ارگانیک چیست؟

shima
26 آبان 1397
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
محصول ارگانیک چیست؟

محصول ارگانیک چیست؟

مواد غذایی ارگانیک مواد غذایی تولید شده توسط روش هایی هستند که با استانداردهای کشاورزی ارگانیک مطابقت دارند. استانداردها در سراسر جهان متفاوت هستند، کشاورزی ارگانیک به طور کلی تلاش برای چرخه منابع، ترویج تعادل محیط زیست و حفظ تنوع زیستی را ایفا میکند.

در حال حاضر اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، مکزیک، ژاپن و بسیاری از کشورهای دیگر به تولید کنندگان نیاز دارند تا صدور گواهینامه ویژه ای برای فروش مواد غذایی به عنوان ارگانیک در مرزهای خود به دست آورند.

انجمن ارگانیک ایران و شرکت های بازرسی معتبر مانند بیوسان گواه در ایران آموزش های لازم را جهت تولید محصول ارگانیک ایفا میکند.

سازمان هایی که محصولات ارگانیک را تنظیم می کنند، استفاده از آفت کش ها و کود های خاصی را در کشاورزی محدود میکند. به طور کلی، غذاهای ارگانیک نیز معمولا با استفاده از اشعه، حلال های صنعتی یا مکمل های غذایی مصنوعی پردازش نمی شوند

کوددهی و استفاده از سموم دفع آفات در کشاورزی معمول باعث ایجاد آسیب شدید در سراسر جهان به اکوسیستم های محلی، تنوع زیستی، منابع آب زیرزمینی و آب آشامیدنی و بعضی اوقات سلامتی و باروری کشاورزان می شود. این مسائل زیست محیطی، اقتصادی و بهداشتی به طور کامل کاهش می یابد و یا به طور کامل در کشاورزی ارگانیک اجتناب داده میشود. غذاهای ارگانیک غذای سالم و امن تر از غذای معمولی میباشند.

محصول ارگانیک چیست؟​

نیکاتیس ارگانیک

محصولات غذایی ارگانیک تحت یک سیستم کشاورزی بدون استفاده از کودهای شیمیایی مضر و آفت کش ها با رویکردی مسئولانه از نظر زیست محیطی و اجتماعی رشد می کنند. این یک روش کشاورزی است که در سطح علفزار کار می کند و با حفظ ظرفیت زایشی و زادآوری خاک، تغذیه خوب گیاه و مدیریت صحیح خاک ، غذای مغذی و سرشار از سرزندگی تولید می کند که در برابر بیماری ها مقاوم است. در این روش رشد گیاهان برای رشد طبیعی و همیشه برای سلامتی مفید است. بیشتر کشور دارای نظارت بر کشت محصولات ارگانیک است. ایالات متحده از گواهی USDA استفاده می کند، هند از گواهینامه ارگانیک هند NPOP (برنامه ملی برای تولید ارگانیک) استفاده می کند.

محصولات غذایی ارگانیک فواید زیادی دارند. غذاهای ارگانیک حاوی آفت کش های کمتری هستند. این بدان معناست که مواردی مانند حشره کشی که در اکثر فعالیت های کشاورزی استفاده می شود حذف می شوند. مردم نگران این مواد شیمیایی هستند که برای حفظ مواد غذایی استفاده می شود، سپس توسط افرادی که آنها را خریداری می کنند مصرف می شوند. کشاورزی بدون آفت کش نیز برای محیط زیست بهتر است. مواد شیمیایی کمتری روی زمین قرار می گیرد و وارد خاک و منبع آب می شود. گوشت های ارگانیک همچنین می توانند حاوی مواد مغذی بسیار بیشتری باشند. مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3 در گوشت و شیر ارگانیک تا 50 درصد بیشتر از محصولات پرورش یافته معمولی بود.

یکی از دلایل اصلی که مردم را از محصولات ارگانیک منصرف می کند، هزینه ها است. در سال 2015، به طور متوسط، محصولات ارگانیک 47 درصد گران تر بودند. محصولات ارگانیک می توانند از نظر قیمت بسیار متفاوت باشند. طبق مطالعه ای که توسط customersreports.org انجام شد، محصولات ارگانیک در مقایسه با محصولات غیر ارگانیک از 13 درصد ارزان تر تا 303 درصد گران تر بودند. دلیل اینکه چرا محصولات ارگانیک به طور متوسط ​​هزینه بسیار بیشتری دارند، فرآیند تولید است. عوامل زیادی در این هزینه نقش دارند. اولاً، تقاضا برای یک محصول ارگانیک بیشتر از تعداد محصولات ارگانیک موجود است. بدون آفت کش های مصنوعی، مقدار غذاها کمتر خواهد بود. این تولید کوچکتر مواد غذایی ارگانیک به معنای افزایش هزینه است. همچنین میزان نیروی کار در هر واحد غذا در مقایسه با تولید انبوه محصولات غیر ارگانیک بیشتر است

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.